דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורקס - שוק מטבעות חוץ אצלכם בבית 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 3160 פעמים ]

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" שואל אריק איינשטיין בשירו המפורסם. ובכן, מרבית האנשים יעידו כי הם קמים, מצחצחים שיניים, שותים קפה, מתלבשים ויוצאים לעבודה. סדר יומם של אנשים הסוחרים בפורקס הוא מעט שונה, שכן הבוקר שלהם מתחיל בישיבה מול המחשב ובמעקב צמוד אחר הנעשה בשוק המט"ח.

את שוק הפורקס ניתן להשוות ללונה פארק, היות ולא פעם הוא עובר טלטלות משמעותיות. השינויים במט"ח תלויים במכלול רחב של גורמים מיקרו כלכליים ואפילו פסיכולוגיים, ולכן הם נוטים להשתנות בקצב תדיר.

לכן, כדי לסחור בפורקס בהצלחה לא די לעקוב אחר הנעשה בשוק הפיננסי אלא גם חשוב מאוד להיות מעורה באקטואליה ולהיות מודע לשינויים פוליטיים המתרחשים בעולם על בסיס יומיומי. כך למשל, מלחמות, מתיחות פוליטית ואסונות עשויים להשפיע לרעה על שוק המט"ח ולהחליש את שערי המטבעות הנסחרים בו.

מי יכול לסחור בפורקס?

אנשים רבים חוששים מהמסחר בפורקס היות והם סבורים כי השוק הזה הוא נחלתם של אקדמאים מיומנים בלבד. אם נבחן את גדולי מדריכי הפורקס בעולם, נגלה כי למרביתם אין שום השכלה אקדמאית רלוונטית (ולעתים שום השכלה אקדמאית כלל).

למעשה, כל אחד יכול להפוך לסוחר במט"ח: כל שדרוש לשם כך הוא מחשב ביתי וחיבור מהיר לאינטרנט. כמובן שלא מדובר כאן בשוק הימורים טהור אלא ההשקעות צריכות להתבסס על ידע, אך מדובר באינפורמציה שניתן ללמוד ברובה באופן אוטו-דידקטי ולהיעזר במדריכים השונים הקיימים באינטרנט.

איך בוחרים בחברת פורקס?

שוק הפורקס הוא שוק תחרותי, ולכן עם כניסתכם לעולם זה אתם עשויים לגלות כי חברות השקעות רבות יגלו בכם עניין בתור לקוח. כדי לבחור בחברה המתאימה יש לבחון איזו תוכנה כל אחת מהן תעמיד לרשותכם, ואף חשוב מכך, לבדוק אילו כלים יעמדו לרשותכם בידיעה שזו דריסת הרגל הראשונה שלכם בעולם המט"ח.

חברות הפורקס הגדולות והבולטות מכולן הן Etrader, FXCM וכלל פורקס. מדובר בחברות אמינות ומצליחות, המציעות תנאים שונים לסוחר המתחיל, ולכן כדי לבחור בחברה המתאימה יש לבקש מכל אחת מהן הצעה רלוונטית ולבחון כל מקרה לגופו.

ישנן חברות שיאפשרו לכם לפתוח חשבון פורקס מבלי לבצע הפקדה ממשית בעוד שחלק מהחברות יתנו את פתיחת החשבון בהפקדה מינימלית של 250-5000$. במסגרת ההצעה, חשוב לבחון מה גובה העמלות שתגבה כל חברה, מה הדירוג שקיבלה בידי סוחרי מט"ח אחרים ואילו בטחונות היא מספקת ללקוחותיה. שקלול של כל הנתונים הללו יביא אתכם לבחור בהצעה האטרקטיבית והבטוחה ביותר.

מדוע פורקס?

כפי שציינו, שוק הפורקס הוא שוק הפכפך שנתון בכל רגע לשינויים ולכן חשוב לשמור בו את האצבע על הדופק. בנוסף, בעולם ההשקעות, שוק הפורקס נחשב לשוק חדש יחסית ולכן אתם עשויים לגלות כי מדובר באפיק השקעה פחות נפוץ ביחס לאפיקי השקעה אחרים.

אלא שבעוד שבאפיקי ההשקעה האחרים התשואה היא סולידית ודרושה השקעה וסבלנות רבה כדי לחזות ברווחים, שוק הפורקס יכול להניח רווחים גבוהים מאוד במעט זמן, באותה מידה שבה הוא יכול להתרסק.

מן הסתם ששוק הפורקס יתאים בעיקר לאנשים שהצורך בריגושים זורם בדמם. אך חשוב להבין כי לא מדובר ברולטה הרוסית של דור ההייטק וכי אופיו של השוק לא מבוסס על לקיחת סיכונים בלבד.

איש אינו מצפה מכם להשאיר את ההשקעות שלכם בידי הגורל. מי שמכיר היטב את עולם המט"ח ולומד את רזי עולם הפורקס מגדיל את סיכויו ליהנות מרווחים חסרי תקדים בעולם ההשקעות.

יתרון נוסף הוא ששוק הפורקס אינו דורש השקעת זמן מרובה ביחס להשקעה באפיקי מסחר אחרים. כדי להרוויח הכנסה נוספת בהיקף של משרה מלאה, תצטרכו להשקיע סה"כ 10-15 שעות שבועיות, זמן פנוי שיש כמעט לכל אחד.

איך משקיעים בפורקס?

כדי לענות על השאלה הזו וללמוד את שוק המט"ח לעומק, תצטרכו להתייעץ עם גורמים מביני עניין בתחום ההשקעות. מענה לשאלות חשובות הקשורות לעולם המסחר בפורקס וקבלת מידע חשוב שיסייע לכם בטבילת האש שלכם בעולם ההשקעות, תוכלו למצוא במסגרת פורומים בנושא מט"ח של אתר imoney.

המאמר מוגש על ידי אתר Imoney - השקעות, כלכלה, נדל"ן  , הקהילה הפיננסית הראשונה בישראל. באתר תוכלו למצוא פורומים בנושא השקעות, פנסיה, ביטוח, מיסוי ועוד בניהול אנשי מקצוע שישמחו לענות על כל שאלה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב